Sinds 2003 is er in Nijkerk een werkplaats van Gered Gereedschap. Na enkele verhuizingen zitten we sinds 2015 in een gedeelte van het pand van ’s-Heeren Loo achter de Kringloopwinkel Goed Bezig. We werken daar met 15 vrijwilligers die op jaarbasis samen ca. 4000 uur aan het opknappen van gereedschap besteden. Dat is ongeveer 3500 stuks per jaar.
Gezien de mogelijkheden die we hebben in onze werkplaats beperken we ons tot het opknappen van (elektrische) handgereedschappen. Dit kan gaan om gereedschap voor een timmerman, een elektricien, een automonteur, kleermaker enz. Indien wij gereedschap krijgen aangeboden dat niet in onze werkplaats kan worden behandeld dan geven we dat door aan een collega werkplaats. Er is maar weinig gereedschap dat geen bestemming kan krijgen. Ons hoofddoel is gereedschap opknappen voor projecten die door de centrale organisatie in Amsterdam worden gecoördineerd. Daarnaast leveren we op verzoek ook regionaal gereedschap voor goede doelen.

Vrijwilliger worden?
Er is ruimte voor extra vrijwilligers, bij voorkeur met ervaring in een van de bovenstaande beroepen of handigheid in klus- of opknapwerk. Er wordt gewerkt in een kleine groep op één of meerdere dagdelen, ‘s morgens en/of ’s middags. De werkzaamheden bestaan uit stralen, polijsten, schuren, schilderen of repareren van het gereedschap.

Ook is er een vacature voor het secretariaat en iemand die de wekelijkse rubriek in Stad Nijkerk wil verzorgen. Daarin zetten we elke 14 dagen een onbekend voorwerp dat hier binnenkomt, waarop lezers kunnen reageren.

Geïnteresseerd? Neem dan contact op met Pim van de Kraats, chef werkplaats, 06 53 187 160.

Voor een kijkje in de werkplaats click naar film werkplaats