Gun uw oude gereedschap een tweede leven in ontwikkelingslanden en geef mensen een toekomst !

Om huizen te bouwen, kleding te naaien en meubels te maken zijn gereedschappen en machines nodig. In Nederland wordt overbodig of verouderd gereedschap vaak weggegooid.
Veel ontwikkelingslanden hebben echter een groot tekort aan gereedschap.
Gered Gereedschap zamelt afgedankt gereedschap en machines in, knapt het op en verzendt het naar onderwijsprojecten in ontwikkelingslanden. Op deze scholen wordt een vakopleiding gegeven voor een beroep en zo kunnen jonge mensen een eigen bestaan op te bouwen en geeft u de mensen daar een toekomst.

Gered Gereedschap is een landelijke vrijwilligersorganisatie met ca. 30 zelfstandige werkplaatsen. Stichting Gered Gereedschap Nijkerk (GGN) is er hier een van. Onze projecten worden gerealiseerd in samenwerking met hulporganisaties in Nederland en het bestemmingsland zodat we zeker weten dat ons materiaal op de goede plaats terecht komt.

Heeft u gereedschap dat overbodig is, verouderd of niet meer bruikbaar ?
Breng het op werkdagen tussen 10.00 en 16.00 uur op ons adres Nijverheidstraat 7 in Nijkerk, achter de daar gevestigde kringloopwinkel “Goed Bezig”. Bij de inleverbalie van de winkel staat ook een stelling van GGN om goederen in te leveren.

Is het te veel of te zwaar? We komen het graag bij u ophalen, neem dan even contact op met Pim van de Kraats, tel. 06 53 187 160

Vrijwilliger worden? zie hier. Ook is er een vacature voor het secretariaat en iemand die de wekelijkse rubriek in Stad Nijkerk wil verzorgen. Daarin zetten we elke 14 dagen een onbekend voorwerp dat hier binnenkomt, waarop lezers kunnen reageren.

Voor meer informatie zie de landelijke website: Gered Gereedschap – Vakmanschap als basis voor een zelfstandig bestaan